Logo nedir? Sözcük medlulı olarak nesep karşıtlığı dilimizde amblem olan, bir davranışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak davranışletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı davranışi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı muhtevaerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda söz medlulının dışında, biriyi logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan zat yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı epey önemlidir. Gayrı taraftan logo dizayn çhileışmasını meydana getirecek zat yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çhileışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, davranışletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğdavranıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka muhtevain yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş yerı ile faaliyette kâin şirketler muhtevain daha çok tercih edilebilir. Yegâne bir sektörde faaliyet gösteren davranışletmelerin ekseriyetle logoları kesimü özümleme değer. Ancak takkadak bir küme kesim ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne davranışe yarar?
İşletmeler muhtevain logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan fiilen marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple davranışletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza bek adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çhileışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir görünüşte tanınmasını sağlayan davranışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, palas anlaşılır, kanalırlanması palas, olanaklı evetğunca az sayıda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çtay baskı ve bölge tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok balaban ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa amil vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya balaban mazarrat verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine yaraşır olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanıkeşik lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem de rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün ya da firma muhtevain logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine veri sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu veri çok önemlidir.