SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü nosyon. Fakat bu dü nosyon mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışmutaş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri derunin kritik olan bu dü nosyon, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü nosyon da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz daha harishava ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması derunin yapılan çalışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik arkaışı maslahatlemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da az çok önemlidir. Hassaten SEM çalışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM makul bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları makul anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak derunin yapılan çalışmalardır. Elkızı, bu karşılaştırmayı biraz daha harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki fark; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Kısaca SEO derunin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir öbür önemli fark da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları olduğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu perese değişikdır. SEO çalışmaları daha natürel uygulamaları kapsar ve sitenize daha uzvi bir trafik sıkıntısızışı sağlamlar.
Bu dü nosyon, derunerik bakımından da tefavüt gösterir. SEO çalışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise maksat daha ticari olduğu derunin derunerikler SEO çalışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu ummak değildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü nosyon arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha bol ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına için ikisinden de faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.