Kişinin yaşadığı maşer zarfında kıymeti olan , kudret, gidişat ve öteki davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tümüdür.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değfiilme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanımı gestaltlabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin fakatçlarına tatminkâr ) değfiilme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakarak;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının mergup yönde değfiiltirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değfiilme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç yapı taşı öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı tüm kültürler ciğerin aynıdır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme ciğerin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak değfiilebilir, fakat sürecin doğası değfiilmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca biröte filozof ve eğitimci, eğitimin ne olduğuna üstüne farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen ölçün tanımı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değfiilikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın zarfında eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değfiilikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim bilimi, insan ciğerin ömür boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere tatminkâr olabileceği üzere istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin fiilletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal yetişek, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal yetişek denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, yetişek merkezleri üzere mekânlarda maruz yetişek formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek cereyan etmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda evet da kurumlarda belirli bir düşünce ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise bizatihi vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki birey bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir düzenek olarak ele hileındığında ise yetişek sisteminin üç yapı taşı ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Bulak; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, tesisat, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Süreç; ekol zarfında meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, izin, sınav sonuçları üzere mergup davranış değfiiliklikleridir.